Trappa till trädäcket

Håller på att snickra på en trappa från trädäcket ned på tomten nedanför. Bygget är ett Hawaii-snickrande utan dess like, men slutresultatet blir bra verkar det som.

Efter att ha suttit och räknat på vinklar, sättsteg, plansteg och var trappan skall börja och sluta i en timme lite drygt så gick jag istället ut och började snickra - och har sedan improviserat fram en lösning som jag är nöjd med.



Här provtestar jag ett av vangstyckena för att se att stegen hamnar rätt och att vinklarna stämmer. Allt ser ut att verka funka.



Jag har byggt ihop vangstyckena som en ram som är fäst i ovankant med spikplattor (det kommer även sitta stoplar som som kommer att fungera som fästen för trappan) samt i två betongplintar i nederkanten.



Här är stoplarna satta och det är fritt fram att sätta klart trallen och snicka räcken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0