Pärlspont for Beginners

Nu pågår det sågande i skivmaterial för fulla muggar...

Vi kommer ha pärlspont på alla väggar i farstun utom en, där det kommer att vara tapet. Så just nu håller jag på att sätta plywood och spårfräst MDF (fejk-pärlspont). Jag var mycket skeptisk till detta först, men jag måste säga att resultatet blir nog väldigt bra.
Det bara mycket enklare än att kapa, kvistlacka, grundmåla, spika, slipa, måla "riktig" pärlspont bräda för bräda!

image143

Här håller jag på att skruva upp skivor för att ha ett bra underlag att skruva upp hyllor och krokar  i.

image144

Här blev det nästan bra.
Armaturdosan sticker ut för mycket - det blir att såga den.

image145

Omålad MDF är inte så snyggt. Vi kommer måla pärlsponten antikvit. Nu har vi även ventilation i farstun, vilket kan vara trevligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0