Utfrysningen är över

Häpp,

Nu har jag äntligen isolerat farstun och drevat det nya fönstret. Så nu slipper vi frysa (där) iallafall. Någon vidare köld är det ju inte frågan om direkt, men det har ju blåst rätt in i fönsterspringorna tdigare!

Tyvärr så tog ångspärren slut (den gröna plasten) så jag har inte kunnat plasta in överallt riktigt, men det fixar jag så snart jag har varit på byggvaruhuset och shoppat...

image142

Jag har tänkt att täcka väggarna med byggplywood (vilket jag faktiskt har hemma) för att få något stabilt att skruva i. Dock måste följande tre tillstånd infinna sig samtidigt (vilket dom inte gjort än denna veckan):
  • ett par timmars ledig tid
  • uppehållsväder
  • dagsljus (eller eftermiddag + bygglampa)
eftersom jag måste stå ute och såga med cirkelsågen ogillar jag spöregn och mina grannar ljudet av "kraftiga elverktyg kvällstid". Iallafall på veckorna - på helgerna får dom stå ut med både kapsågar, betongblandare som står och mullrar i timmar i sträck samt svordomar som får ohärdade öron att krulla ihop sig och bli svarta :-)

För att ytterligare testa grannsämjan till gränsen är hela trädgården fylld med grus och byggbröte...

...och det är bara början :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0