In the trenches

På västsidan inget nytt.

Resultatet av grävarbetet längs tillbyggnaden börjar likna en skyttegrav nu, jag har gjort en bra 3/4-delar av grävandet.

Det är lättare att gräva den sista biten, eftersom jag har schaktat ur och grävt där en gång redan i samband med att vi lade om mark-kablen för den inkommande elen i huset. Grävarbetet blir lite "roligare" eftersom marken är rensad på en del sten.

image103

Eftersom Vilhelm ser "rör absolut inte elkablen" som en direkt uppmaning att undersöka den närmare genom att rycka i samt hoppa eller kasta sten på den, har jag lagt en lastpall ovanpå där jag ställer gräsklipparen. Vi får se om det hjälper...

I övrigt går murningsarbetet framåt också, dock behöver jag ett kraftigt vinkeljärn som stöd för att kunna stämpa upp tillbygganden några centimeter. Just nu har jag en liten sättning på c:a 1 cm som gör att en garderobsdörr är svår att stänga.

Jag hittade ett besynnerligt "fynd" i marken, resterna av någon form av ben från ett djur. Det är för stort för att vara någon gnagare eller katt. Trots Malins arkelogi-kunskaper kunde vi varken artbestämma eller tidsbestämma fyndet, men vi tror att eftersom den tidigare ägaren hade en hund så hade denne grävt ned ett smarrigt ben i marken i förberedelse för sämre dagar.

image105

Hursomhelt så skall jag mura klart och ta bort slipersen innan jag fortsätter att riva. Detta hinner jag kanske
med i veckan om jag har tur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0