Gräv eller Dö!

Hoppla,

Vintern närmar sig i stormsteg. En sak är saker; det är väldigt bra om jag hinner klart med mitt gräv och gjut projekt innan kylan sätter in. Men efter inte fullt så milda påstötningar från resten av familjen så har jag grävt och donat i några dagar nu.

image98

Här hänger 2 meter av tillbyggnaden i luften. Huset satte sig c:a 5 mm (en garderobsdörr är svår att stänga i farstun), så detta får jag fixa till genom att stämpa upp byggnaden lite. Det rasade ut några ganska "goa" stenbumlingar när "muren föll"...

image100

Ett gammalt trappsteg (dvs en stor jäkla stenbumling) från innan trapphuset byggdes till och det var huvudingång där, får ligga kvar. Jag får foga in bitar av leca block samt mura med bruk ovanpå den för att passa in den i muren. Här har jag börjat fylla med K40 betong samt lagt i armeringsnät.

image101

Jag är en stolt ägare av en liten pytte-tombola; den rymmer 63 liter vilket är lagom till två säckar bruk. Köpt på Jula för strax över 1000-lappen.

image102

Här har jag fyllt upp betong-kakan och jämnat av den så den ligger hyffsat i nivå.

Nästa steg blir att mura när den har brännt några dagar. Efter det kommer det spännande momented när slipersen på bilden ovan skall tas bort och trapphuset vilar på sin nya grund (enbart).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0