Mera bruk i baljan boys...

Jag ligger lite efter med bloggandet, så det får bli ett par inlägg på raken här.

image111

Här har jag rensat upp set och fortsatt gjuta på betongkakan under elkabeln.

image112

Här är det murat en liten bit till. Elkabeln fogas in i muren och jag har stämpat upp syllen med en 10 ton domkraft.

image113

Grävningen är nästan klar nu längs långsidan. Imorgon skall jag rensa ut all sten och gjuta en ny sträng betongkaka. Då är jag nästan framme i hörnet och efter murningen så är jag inne på mål-rakan - iallafall vad det gäller grävning och murning.

Tills dess har jag tänkt att köpa in lite mer leca-block, betong, murbruk samt platon-matta, dräneringsrör, markduk, markrör och några brunnar till stuprören. Ett lass grus saknas, så det måste jag beställa.

Kommentarer
Postat av: Eva

härligt jobbat!

2007-11-03 @ 17:29:29
URL: http://prinsessavonluthagen.blogg.se
Postat av: JK

Intressant att läsa er blogg. :) Vad duktiga ni är! Vi ska ta oss an fönstren till sommarn, det lär bli ett redigt jobb. :)

2007-11-06 @ 20:46:41
URL: http://blogg.passagen.se/kokong

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0