Grus

Eftersom det börjar närma sig slut-klämmen på det här gräv och murar äventyret tänkte jag att jag skulle beställa ett lass med dränerings-grus, som jag fyller igen diket runt tillbygganden med.

Glad i hågen stegade jag in på lokala markarbetsfirman och beställde ett lass grus, blev 3 lök fattigare blev lovad leverans samma dag. Toppen...

Väl hemma ringde det på mobilen så småningom och chauffören sa att han var på väg. När han kom fram med lastbilen så visade det sig att han inte hade någon kran eller kunde sidtippa :-O
.... och det går inte att backa in mot tomten någonstans.

Enda lösningen som vi såg var att lägga ut en presenning och dumpa 13 ton(!) grus på gångbanan utanför tomten. Sen var det fram med skottkärra och skyffel. Det tog en hel dag att sidförflytta detta c:a 3 meter in på tomten....

image114

Grävningen nästan klar. Tänk er en 2 meter grushög som är c:a 4 meter i basen, hela presenningen var täckt av grus.

image115

"Grävlingen" i egen hög person - jag fick hjälp av Malin (vars mockningsvana bidrog stort)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0