Fyllekalas

Så då var det äntligen dags att lägga i dräneringsrör och börja fylla igen diket runt huset.

image116

Jag har satt Platon-matta mot grunden och lagt i ett drän-rör med en flex-krök och virat in hela paketet i markduk. Platon-mattan var besvärlig att få fast i Leca-blocken, speciellt med de speciella 30 mm betongspik som man köper till. Jag fick byta ut varenda spik mot en 60 mm trådspik stället - då gick det bättre.

image117

Halleluja-moment.

Hela framsidan kommer att jämnas av och grusas (naturstenen skall bort och återanvändas till en mur). Den snygga Europa-pallen kommer ersättas av ett trä-deck som funka som kombinerad altan och entre-trapp runt hela väst-sidan av huset.
Dock kommer jag byta panel och fönster på västsidan innan jag sätter igång med att bygga altanen.

Nu är det bara resten kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0