Här lyser flitens bygglampa

image120

Tack vare min fina bygglampa så kan jag nu jobba dygnet runt (eller nåt) :)

Men idag var jag och köpte några säckar betong till och har nu gjutit klart hela betongplattan. Till helgen blir det att mura upp den sista biten av muren samt kanske gräva fram dagvatten ledningen och byta ut den längs sydsidan av huset.
Nä, jag bara skojade - inte ens en obotlig tidsoptimist som jag skulle ge sig på det sistnämda nu innan kylan kommer.

Det här projektet har ju varit som en väldigt lång omväg - jag skulle ju egentligen bara börja renovera trapphuset och farstun !

Så blev det såhär.... Eftersom jag inte är direkt gjord av tid, så är med en dämpad frustration som gradvis har övergått i en slags iskall ilska som jag först nu med antydan till tillfredställelse kan konstatera att jag börjar bli klar.

Men men, klarar man inte av att hantera överaskningar så skall man inte ha ett skrutthus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0