Grävning klar

Så nu är är all grävning klar. Äntligen

I helgen har jag rivit det sista av den gamla grunden (nu har vi ett svävande trapphus igen), grävt ur och baxat bort stora j-vla stenbumlingar "big time".

image118

Rivning pågår. Det är inte så mycket kvar nu...

image119

Den gamla dagvattenbrunnen var inte mycket att skriva till tomten om. Cementrören var frostsprängda och läckte som ett såll. Dessutom var de fulla med löv och rötter, så det är bara att riva upp skiten och lägga nya rör. Hela marken är dyblöt p.g.a. att vattnet från stuprännan inte leds bort riktigt.

Jag kanske hinner med det innan vintern smäller till, annars får det bli vår-projektet :)

Jag har även grävt ut och gjutit en betongplatta - tyvärr räckte inte betongen, så jag får göra resten imorgon. Jag var och köpte en bygglampa med lysrör (2 x 18 W) på stativ som var kanonbra.

...så nu finns det ingen ursäkt att det är mörkt på kvällarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0